OBS!
I dessa tider vill vi nå ut med föjande information.
Medföljande anhöriga kan inte följa med in på mottagningen förutom i undantagsfall.
De ombeds vänta i hisshallen eller i huvudentrén där det finns fler sittplatser.
Vänligen kontakta ditt försäkringsbolag eller mottagningen för ditt bokningsärende.
Du som är försäkringskund behöver inför ditt första besök fylla i ett, Samtycke för att kunna dela dina personuppgifter med ditt försäkringsbolag Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Vill du ta del av samtycket innan du skickar in blankett till oss kan du läsa mer här
Pdf, 282.3 kB..
För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service samt garantera patientsäkerheten ber vi dig ta med följande när du kommer till oss:
Vi har avtal med Region Stokholm, vilket innebär att regionens patientavgifter gäller. Mer information kring detta hittar du på 1177.se Länk till annan webbplats.. Frikort gäller.
Om du behöver tolk vid ditt besök, vänligen meddela oss i god tid.
Om du behöver boka om eller avboka din tid, vänligen kontakta oss i god tid. Du gör det lättast och säkrast genom att logga in på 1177.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Observera att du inte kan se din bokade tid eller välja en ny tid själv utan endast meddela oss om att du önskar av- eller omboka. Du kan självklart skriva önskemål om tid, vi försöker att tillgodose detta i största möjliga mån. Det går även bra att om- och avboka per telefon.
En sjukresa är en resa mellan ditt hem och en vårdgivare. Alla sjukresor grundar sig på en medicinsk bedömning och det är din vårdgivare som beslutar om du är berättigad till resa. Du kan alltså inte själv kräva att få sjukresa. Kontakta den vårdgivare som begärt undersökningen hos oss om du anser dig behöva sjukresa. Vi följer strikt Region Stockholms riktlinjer.