Inför ditt besök

OBS!
I dessa tider vill vi nå ut med föjande information.
Medföljande anhöriga kan inte följa med in på mottagningen förutom i undantagsfall.
De ombeds vänta i hisshallen eller i huvudentrén där det finns fler sittplatser.

 

För dig som har en sjukvårdsförsäkring eller är privatbetalande

Vänligen kontakta ditt försäkringsbolag eller mottagningen för ditt bokningsärende.
Du som är försäkringskund behöver inför ditt första besök fylla i ett, Samtycke för att kunna dela dina personuppgifter med ditt försäkringsbolag Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Vill du ta del av samtycket innan du skickar in blankett till oss kan du läsa mer här Pdf, 282.3 kB..

För dig som kommer på remiss från din husläkare eller vårdcentral

För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service samt garantera patientsäkerheten ber vi dig ta med följande när du kommer till oss:

  • Giltig legitimation
  • Frikort
  • Anmäl dig i kassan
  • Kom i god tid, ca 15 minuter före utsatt tid. Det är mycket ont om parkeringsplatser.

Patientavgifter

Vi har avtal med Region Stokholm, vilket innebär att regionens patientavgifter gäller. Mer information kring detta hittar du på 1177.se Länk till annan webbplats.. Frikort gäller.

Tolk

Om du behöver tolk vid ditt besök, vänligen meddela oss i god tid.

Ombokning/avbokning av tid

Om du behöver boka om eller avboka din tid, vänligen kontakta oss i god tid. Du gör det lättast och säkrast genom att logga in på 1177.se Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.. Observera att du inte kan se din bokade tid eller välja en ny tid själv utan endast meddela oss om att du önskar av- eller omboka. Du kan självklart skriva önskemål om tid, vi försöker att tillgodose detta i största möjliga mån. Det går även bra att om- och avboka per telefon.

Sjukresa

En sjukresa är en resa mellan ditt hem och en vårdgivare. Alla sjukresor grundar sig på en medicinsk bedömning och det är din vårdgivare som beslutar om du är berättigad till resa. Du kan alltså inte själv kräva att få sjukresa. Kontakta den vårdgivare som begärt undersökningen hos oss om du anser dig behöva sjukresa. Vi följer strikt Region Stockholms riktlinjer.

Kontaktvägar

  • Din digitala kontaktväg till oss sker via 1177.se där vi svarar på frågor från dig.
  • Vill du kontakta oss på telefon ringer du, 08- 406 28 45
  • Digitala vårdrummet: Är en e-tjänst vi använder i vår kontakt med dig. Funktioner vi använder är säker meddelandefunktion, webbtidbok och webenkäter. Vi kan även bifoga filer som exempelvis intyg i meddelandefunktionen. Tjänsten fungerar med mobilt BankID och i samtycke med dig som patient. Den personuppgift vi använder för att nå dig är ditt mobilnummer som vi har registrerat i vårt journalsystem

Register och enkäter

  • Kirurgkliniken är ansluten till GallRiks Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., SOREG Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. och Svenskt bråckregister Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. som är nationella kvalitetsregister. Genom att vara med i kvalitetsregister bidrar du till att förbättra vården. Uppgifterna används för att jämföra vård mellan olika sjukhus. Resultatet använder vi i vårt förbättringsarbete. I kvalitetsregister registreras uppgifter som ditt personnummer, dina vårdkontakter, din diagnos, din behandling, dina provresultat o.s.v. Exakt vilken information som samlas in skiljer sig mellan de olika registren.
  • Capio är ansvariga för hanteringen i samband med att uppgifter om dig samlas in och lämnas ut till kvalitetsregistren. För varje register finns en centralt personuppgiftsansvarig organisation som sköter registret. Dina uppgifter i kvalitetsregistret får bara användas för att utveckla och säkra vårdens kvalitet, framställa statistik samt för forskning inom hälso- och sjukvården. Dina uppgifter i kvalitetsregistret skyddas av hälso- och sjukvårdssekretessen i Offentlighets- och sekretesslagen. Dina uppgifter i kvalitetsregistren skyddas också mot att obehöriga får tillgång, med särskild inloggning, kryptering och kontroller av åtkomst. Uppgifter tas bort ur registret när de inte längre behövs för att utveckla och säkra vårdens kvalitet. Du har när som helst rätt att få uppgifter om dig själv utplånade ur ett kvalitetsregister. Du har också rätt att få information om vilken åtkomst som har skett till dina uppgifter. Om du vill veta vilka uppgifter som finns om dig i ett register kan du ansöka om det till den organisation som är centralt personuppgiftsansvarig för det registret.
  • Hjälp oss bli bättre! Efter besöket hos oss kommer du få ett SMS med frågor angående din upplevelse. De personuppgifter vi samlar in är personnummer, mobilnummer och din e-postadress. Vill du inte att vi skickar enkät till dig kan du säga till när du anmäler dig i receptionen. Alternativt ringer du oss på telefon eller kontaktar oss via 1177.se

Biobank

  • Vid undersökningen tas ibland vävnadsprover för mikroskopisk analys. Dessa sparas i en biobank för att ge dig säkrare och bättre behandling. Vill du inte att provet sparas meddela detta vid undersökningstillfället. Läs mer på 1177.se eller biobanksverige.se

Hitta hit

  • Det är mycket ont om parkeringsplatser på Sophiahemmets område. Det går oftast bra att hitta parkering på Valhallavägen. Planera din resa i god tid.
  • Tunnelbana: Röd linje till Tekniska högskolan, uppgång Valhallavägen mot Östra Station.
  • Buss: Nr 4, 72, 73
  • Vägsbeskrivning hittar du här

Vi använder cookies för att ge dig bästa möjliga kundupplevelse. Om du fortsätter innebär det att du accepterar att cookies används.