Du har fått ett SMS av oss och hamnat på den här sidan. Logga in med Mobilt BankID i vårt digitala vårdrum och boka en tid som passar dig.
Läs gärna igenom all information på den sidan innan du bokar!
Ditt första besök avser oftast enbart en klinisk bedömning.
Inför ditt besök hos oss behöver du fylla i din hälsodeklaration och det gör du enklast via bokningsbekräftelsen som kommer på SMS när du bokat ditt besök. Alternativt fyller du i den genom att klicka här Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
För att vi ska kunna ge dig bästa möjliga service samt garantera patientsäkerheten ber vi dig ta med följande när du kommer till oss:
Anmäl dig i Kassa A.
OBS! Kom i god tid, ca 15 minuter före utsatt tid. Om du är bilburen, tänk på att det är mycket ont om parkeringsplatser vid Sophiahemmet.
Vi har avtal med Region Stockholm vilket innebär att landstingets patientavgifter gäller. Mer information kring detta hittar du på 1177.se Länk till annan webbplats.. Frikort gäller.
Om du behöver tolk vid ditt besök, så kontakta oss i god tid.
Om du behöver boka om eller avboka din tid gör du det via bekräftelsen du fick vid din bokning. Det går även bra att om- och avboka per telefon.
En sjukresa är en resa mellan ditt hem och en vårdgivare. Alla sjukresor grundar sig på en medicinsk bedömning och det är din vårdgivare som beslutar om du är berättigad till resa. Du kan alltså inte själv kräva att få sjukresa. Kontakta den vårdgivare som begärt undersökningen hos oss om du anser dig behöva sjukresa. Vi följer strikt regionens regelverk.